Canal Digital lover levering av tjenester innen ferieslutt 2014

Velforeningen har ved hjelp av Vestbo, klart å komme i kontakt med rette vedkommende (lokal representant) i Canal Digital. Han kunne informere om at de interne systemene til Canal Digital ikke var oppdaterte ennå, og at alle som forsøkte å bestille tjenester til vårt område via nettsider, telefon, chat eller kundeservice, ville dermed få avslag.

Selskapet hadde ikke regnet med at bygging i boligfeltet vårt skulle ta til så raskt, og hadde derfor belaget seg på trekking av fiber i løpet av «høsten 2014». Dette arbeidet fremskyndes nå, sånn at tjenester er klare og kan tilbys «til skolen begynner igjen etter ferien».

Formodentlig vil første bolig tilknyttet velforeningen vår være på nett senest ved midten av august.

Status på installasjon og tjenestetilbud oppdateres fortløpende på disse sidene, sånn at øvrige velforeningsmedlemmer kan ta opplysningene med i betraktning ved planlegging av intern infrastruktur.

VIKTIG!

PS! Inntil en fellesavtale kan opprettes, vil hver enkelt husstand, boenhet og abonnent måtte tegne enkeltavtaler med Canal Digital.

Dette gjør at prisene blir en del høyere og at tjenestetilbudet være noe annet enn det man kanskje er vant med fra eksisterende Canal Digital-abonnement eller i større borettslag.

Inngåelse av en eventuell fellesavtale med Canal Digital bør diskuteres på neste årsmøte.

PPS! Det er fortsatt slik hos Canal Digital at man blir tvunget til å abonnere på en grunnpakke med TV- og radiokanaler, selv om man kun ønsker Internet-aksess.

Årsaken til dette er ikke helt lett å forstå, men henger angivelig sammen med at teknologien selskapet har valgt, baserer seg på formidling av TV-kanaler sammen med Internet-aksessen, hvorpå selskapet blir uansett belastet av de ulike kanaltilbyderne (NRK, TV2, etc) for formidling av deres kanaler.

Plombering av coax-uttak / mediaboks / tuner er ikke et alternativ hos Canal Digital. For alle privatkunder betyr dette dermed et pristillegg for grunnpakke (TV) på kr. 399,- per måned, selv om man kun ønsker Internet-aksess. I tillegg kommer den årlige kringkastingsavgiften, som for 2014 er på kroner 2.729,16 (inkl. 8% mva).

Canal Digital har leveringsproblemer i området

Første bolig tilknyttet velforeningen vår, forsøkte å bestille Internet-aksess fra Canal Digital, som allerede har utstyr og infrastruktur i området. Leverandøren har både kabelskap klart, samt trekkerør for fremføring av fiber til alle tomtene.

Canal Digital svarer derimot at de ikke har planer om utbygging i området, og at de dermed ikke kan levere. Forstå det den som kan.

Her er svaret fra avslagsbrevet til Canal Digital:

Vedrørende installasjon av kabel-tv

Vi takker for din henvendelse vedrørende kabel-tv fra Canal Digital. Vi må beklageligvis informere om at det ikke vil være mulig å tilknytte din bolig til vårt kabel-tv-nett til ordinære priser i inneværende år.

Ingen kabel til tomtegrense. Vårt kabel-tv nett må bygges ut før vi kan levere. Vi har dessverre ingen planer om utbygging.

Dersom du har mottatt og hentet utstyr til Internett- og/eller digital-tv fra oss, ber vi deg benytte den ferdigfrankerte returlappen som følger med i pakken. Har du ikke har hentet utstyret, ber vi deg om å ikke gjøre det. Ikke avhentet ustyr vil gå i retur til oss.

Har du vurdert parabol?

Canal Digital Norge AS tilbyr også et meget godt tv-tilbud via satellitt. Du får da tilgang til de mest populære norske, nordiske og europeiske tv-kanalene ved at du anskaffer deg digitalt parabolutstyr.

På www.canaldigital.no, under valget Parabol finner du en oversikt over gode kampanjetilbud, samt informasjon om de ulike programpakkene du kan abonnere på.

Ring gjerne vårt kundesenter på telefon 06090 eller ta i bruk chat eller kontaktskjema under kundeservice på www.canaldigital.no.